Reclamefotografie

  • DLVS_Tortu_02.jpg
  • DLVS_Tortu_01.jpg
  • DLVS_Tortu_04.jpeg
  • DLVS_tortu_03.jpeg
  • Fotografie Badkamers voor Tortu
  • Waal-aan-de-Maas_Ansaldo_combi.jpg
  • Waal-aan-de-Maas_Ansaldo.jpg
  • MixFinity_desktop.jpg
  • MixFinity_VQM.jpg
  • MixFinity_VQM_01.jpg
  • Wiseguy_01.jpg
  • Wiseguy_02.jpg
  • MixFinity_pannekoekie.jpg
  • Yamaha_Racecup.jpg
  • Yamha_01.jpg
  • Persoon-Outdoor-Living_07.jpg
  • Persoon-Outdoor-Living_01.jpg
  • Persoon-outdoor-Living_04.jpg
  • Persoon-Outdoor-Living_02.jpg
  • Persoon-Outdoor-Living_03.jpg
  • DLVS_Ferrici.jpg
  • Cannabis-Energy-Drink.jpg
  • cannabis energy drink_02.jpeg
  • Fotografie voor ZuidHollands Landschap
  • Dekker zevenhuizen.jpeg
  • Dekker zevenhuizen_02.jpeg
  • Nijgh_DCMR_01.jpg
  • Nijgh_DCMR_02.jpg
  • Nijgh_euromaster.jpg
  • Fotografie voor Inno Essentials
  • Fotografie voor Inno Essentials
  • Leontien-van-Moorsel.jpg
  • Inno-Essentials_07.jpg
  • Inno-Essentials_06.jpg
  • Fotografie Leontien van Moorsel
  • herman den blijker.jpeg
  • Fittrixx.jpeg
  • Nijgh_wegener media.jpeg
  • nijgh_hoge school rotterdam_02.jpeg
  • nijgh_hoge school rotterdam.jpeg
  • Fotografie voor Rabobank Magazine
  • Staghockey.jpeg
  • ricoh.jpeg
  • Waal-aan-de-Maas_01.jpg
  • Philips_indal.jpeg
  • Nijgh.jpg
  • Tortu_beweging water.jpeg
  • Smeervet.jpeg
  • state of art-dlvs.jpeg
  • Waal aan de Maas.jpeg
  • Econosto.jpeg
  • Rucanor.jpeg
  • hermes house band.jpeg
  • Fotografie Andre van Duin voor Algemeen Dagblad
  • Sincerity.jpeg
  • Brandweeroefening.jpeg

Reclamefotografie

Bij reclamefotografie wordt een idee of concept van de klant visueel weergegeven in een aantrekkelijk beeld. Daarbij moeten verschillende elementen in harmonie zijn voor de ideale reclamefoto: het imago van de opdrachtgever, het product en de boodschap gericht op de klant. Sterke reclamefoto’s kennen een harmonie waarbij in één oogopzicht het doel van de foto duidelijk is. De boodschap staat centraal, die in samenspraak met de klant gevisualiseerd wordt in de foto.

Ervaring in advertising

Anders dan bij veel andere vormen van fotografie, wordt bij reclamefotografie ook veelvuldig gebruik gemaakt van tekst en modellen, al dan niet in combinatie met een product.Het op de juiste manier combineren van deze zaken vergt ervaring en een nauwe samenwerking tussen opdrachtgever en reclamefotograaf. Alleen door intensief samen te werken is het mogelijk om de optimale samenstelling van een beeld te vormen dat past bij de doelstellingen van de opdrachtgever. Robert Peek is een ervaren reclamefotograaf die met een groot aantal merken samenwerkte en succesvolle campagnes opzette. Zo werkte Robert Peek samen met onder meer Coca-Cola en Yamaha en verzorgde de reclamefotografie voor diverse andere grote en kleine merken.

De juiste balans in uw reclamecampagne

Een sterk concept vertaalt zich niet automatisch naar een sterke campagne. Om het concept een succes te maken, moet de campagne consistent en van hoge kwaliteit zijn. Daarbij is de sfeer van een foto essentieel. Details in compositie, objecten, kleuren of lichtgebruik kunnen een sterke impact hebben op de sfeer van een foto. Deze kan vervolgens afstralen op het product, maar ook op het imago van de opdrachtgever. Oog voor detail is een cruciale eigenschap voor een reclamefotograaf. Met de juiste ideeën over de compositie, lichtgebruik en kleur kan Robert Peek voor alle doeleinden de reclamefotografie verzorgen, geijkt op de wensen en doelstellingen van de opdrachtgever.

Meedenken en flexibel

Voor een campagne heeft de opdrachtgever een helder idee over de gewenste reclamefotografie. Tegelijkertijd kan de ervaring van de fotograaf een nuttige bron van input zijn voor aanpassingen en accenten in de reclamefoto’s. Door lange en veelzijdige ervaring kan Robert Peek een unieke blik op een campagne werpen en op basis hiervan meedenken met de opdrachtgever. Met het commerciële doel voor ogen, wordt ook de artistieke samenstelling niet genegeerd. Deze wordt op een creatieve wijze tot in detail gecombineerd met de boodschap. Afhankelijk van de briefing en ideeën van de opdrachtgever kan er altijd meer of minder worden meegedacht over de uitvoering van de reclamefotografie.

Vragen over de werkwijze of meer zien van eerder werk? Neem dan contact op via de contactpagina.